Irma Hirsjärvi

Kun lähtee viisikymppisenä mukaan politiikkaan, tietää jo mitä tekee. Takana oli siinä vaiheessa jo kirjastotyötä yli viisi vuotta, väitöskirjan teko, erinäisiä kotimaisia ja kansainvälisiä tutkimus- kulttuuri- ja kehittämishankkeita, opettamista, sekä muun muassa Jyväskylän Kesän ohjelman tekemistä yli viisitoista vuotta

Mukaan politiikkaan veti äärioikeistolaisen liikkeen tuominen Saksasta Ruotsin kautta Suomeen. Toimittajien ja tutkijoiden vaientaminen oli arkipäivää jo 2010-luvun alussa, ja äärioikeistolainen liikehdintä sai väkivaltaisia muotoja.

Olen saanut Vasemmistoliitosta  ja vasemmistonaisista selkänojan sekä rasisminvastaiseen aktivismiin että myöhemmin turvapaikanhakijoiden puolustamiseen. Siksi on ollut luonnollista olla mukana myös muussa vasemmistolaisessa toiminnassa sekä kunta- että valtakunnallisella tasolla. Olen ollut Keski-Suomen Vasemmistonaisten puheenjohtaja ja olen edelleen sen aktiivinen jäsen, olen Valtikassa, eli vasemmistonaisten hallituksessa – ja puoluevaltuuston jäsen. Kuntapolitiikassa olen nyt Jyväskylän kaupunginhallituksen ja valtuuston jäsen.

Arkielämän tasolla olen isoäiti, joka asuu puolisosa kanssa Köhniöllä, olen edelleen kulttuurin ja tutkimuksen sekatyöläinen, ja toista kautta Työttömien valtakunnallisen kattojärjestön puheenjohtaja.

Tämän valtuustokauden tärkeimmät tavoitteet: hankkeiden järkeistäminen, hoivatyön puolustaminen,köyhyyden torjunta, Jyväskylän sydän-hankkeen eteneminen ja yhteisöllisyyden vaaliminen.

FB @Irma Hirsjärvi politiikassa

Twitter @IpanKioski